reklama

Poradie vzťahov

Pred asi dvadsiatimi rokmi som sa dostala do vážnych zdravotných problémov. Vtedy mi pomohol jeden človek, na to študovaný, a povedal mi niečo o hierarchii vzťahov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Poradie vzťahov.

Na prvom mieste si má byť každý sám.„Ja“ je môj najbližší blížny. Znie to sebecky, ale je to tak. Pokiaľ sa nestarám o svoje potreby, nerobím to, čo ma baví, som neustále nespokojný a nešťastný, ako môžem dať niečo pozitívne svojmu okoliu?

Keď boli deti malé a tesne za sebou, nemala som čas sa ani najesť, ani vyspať a celkom som zabúdala na seba. Myslela som si, že sa to od matky očakáva. No čoskoro sa moje sily vyčerpali a ja som im už nemohla nič dať. Odkedy som to pochopila, držím sa hesla: „Deti potrebujú zdravú mamu!“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nejaký čas mi to trvalo naučiť sa byť sebecká. Lenže efekt je obojstranný. Naučila som totiž deti ohľaduplnosti a empatii. Keď poviem aj tej najmenšej „Daj mi hodinku, potrebujem si oddýchnuť.“ Sama zatvorí dvere a potichu sa hrá.

Na druhom mieste má byť životný partner.Takže ani mama, kamarátka, čo aká je dobrá. A ani deti netreba glorifikovať. Toto poznanie by zachránilo veľa manželstiev. Stačí si pozrieť Súdnu sieň v televízii a dôvody rozvodov.

Keď počujem, ako všetko riadi „mamička“, lebo je tá najlepšia a manželka na ňu nemá, je mi z toho smutno. Neprirodzené zasahovanie rodičov do manželstiev ich detí už urobilo mnoho ľudí nešťastnými. Nerozumiem tým rodičom, že nepochopili, kedy treba odísť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na treťom mieste sú deti.Je prirodzené, že rodičia milujú svoje deti. No nemali by preto nerozumne plniť každé ich želanie. Možno poznáte knižku Malý tyran. Rodičovská autorita je dôležitá.

Na štvrtom mieste sú rodičia.Nemali by sme na nich nikdy zabúdať, čo ako sme zaneprázdnení. Zdvihnúť telefón a opýtať sa ich, ako sa majú, nás moc nezdrží a ich poteší. Je niečo, čím nám ublížili alebo majú svoje starecké muchy? Treba odpúšťať a brať ich akí sú. Oni to s nami tiež nemali ľahké. Spomeňme si napríklad na pubertu. Kto z nás by chcel prežiť osamelú starobu? Je neskoro zastaviť sa až pri ich hrobe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na piatom mieste sú súrodenci, ostatná rodina a priatelia.Títo všetci sú dôležití, ale nie najdôležitejší. Tu mi napadá obraz muža, ktorý uteká za kamarátmi a kašle na rodinu. Alebo vidím ženu, ktorá preklebetí s najlepšou kamarátkou hodiny a poslúchne vo všetkom jej rady, nedbajúc na názor manžela. Na druhej strane každý potrebuje sociálne vzťahy.

Možno niečo vyznie ako klišé, ale skúste sa poobzerať okolo seba a na seba. Ja som to urobila a je mi smutno z chýb, ktoré som v živote urobila. Veru, je čo naprávať. A niečo sa už ani napraviť nedá.

Daniela Nemčoková

Daniela Nemčoková

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som obyčajná žena-matka veľkej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  detivieraosobné príbehypríbehy inýchsocializmuspostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu