reklama

Čím viac sa venujeme nechcenému, tým viac to vytvárame.

To znamená, že čím viac myslíme na zlé veci, ktoré sa nám stali alebo môžu stať, tým viac sa tvoria nielen v mojej hlave, ale aj v živote? Hlúposť! Alebo nie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Ležím v posteli a v mojej hlave sa odvíja film prežitého dňa a preplieta sa s tým nasledujúcim. Myšlienky preskakujú nekontrolovateľne z témy na tému absolútne nesúvisiacu. Tlačí ma ťažoba budúcnosti a zodpovednosť. Sú to len drobnosti, ako napríklad čo navarím, čo mám ešte vybaviť, atď. Hlúposti? Pre niekoho možno. V duchu závidím tým pohoďákom, ktorí sa nechajú ukolísať bezstarostným spánkom.

Ale už dosť! Prikazujem svojim myšlienkam, ktoré bránia telu obnoviť svoje bunky spánkom. Vezmem do ruky knižku, aby som aspoň oči unavila a presvedčila ich tak, že prišiel čas na oddych. Využívam pritom svoj mozgový potenciál. Keď mi nedá pokoj, tak nech pracuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Siahnem po rozčítanej knižke odLouise L. Hay Myšlienky srdca. Moju pozornosť upúta veta:„Čím viac sa venujeme nechcenému, tým viac to vytvárame.”

To znamená, že čím viac myslíme na zlé veci, ktoré sa nám stali alebo môžu stať, tým viac sa tvoria nielen v mojej hlave, ale aj v živote? Hlúposť! Alebo nie?

Rozmýšľam o svojich sklamaniach, ako som sa v nich utápala a takmer neverila v zmenu. Hovorila som: „Ja si prácu nikdy nenájdem, zlyhala som.” Táto myšlienka ma ťahala ku dnu. Cítila som, že nie som na správnej ceste. Preto som sa rozhodla: Musím sa chytiť čohokoľvek, akejkoľvek veci, čo ma baví, posunie, aj keď nie hneď ku vysnívanej práci. Ale aspoň vytiahne z depresie. Preladila som svoje myslenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Znovu som preklikávala na internete ponuky práce, no nebrala som to ako katastrofu, ale ako inšpiráciu. Všade vyžadovali jazykové znalosti. Dostala som nápad. Kým sa tu takto podaromnici flákam, oprášim si nemčinu. Učebníc mám dosť a na internete nájdem cvičenia aj slovíčka.

Nemala som ešte jasný cieľ, ale zbavila som sa depresie. Užitočne som využívala čas.

Potom prišiel ďalší nápad, ako sa zdokonaliť v jazyku. Treba ho používať.

Pozisťovala som si, čo treba urobiť, aby som mohla ísť pracovať ako opatrovateľka do Rakúska.

Bála som sa opatrovateľského kurzu, alebo skôr chorých ľudí, ale zvládla som to. Ešte aj druhých som povzbudzovala, že to nie je také ťažké, keď to skúsia. Mali sme pár úsmevných zážitkov z praxe. Dokonca som dostala ponuku na sobáš od 86-ročného starčeka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po úspešne zvládnutej skúške nasledovala komunikácia s agentúrami. Len so strachom som stláčala kľučku na dverách, lebo nemčina sa mi v mojom veku učila ťažko. Priznám sa, že z prvých dvoch miest ma prepustili kvôli jazyku. Lenže aj to ma posunulo. Už po roku som šprechovala a zvládala každú prácu.

Stop. Nebudem sa ďalej rozpisovať. Cieľom tohto článku nie som ja, ale každý človek, ktorý toto číta a môže sa naučiť, že svojim myslením mení svet. Aspoň tak som pochopila ja autorkine slová:

"Dôležité je to, čo si práve v tomto okamihu chcete myslieť, čo chcete hovoriť a čomu chcete veriť. Tieto myšlienky a tieto slová vytvárajú vašu budúcnosť. Tieto myšlienky a tieto slová formujú skúsenosti zajtrajška, ďalšieho týždňa, mesiaca, roka."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pojem „pozitívne myslenie” sa na nás valí z každej strany smerom z Ameriky. Nie je to len lacná a povrchná reklama na dobrý život?

Louise L. Hay ide vo svojej knihe však viac do hĺbky. Tam, kam veľa ľudí ešte nezostúpilo. Totiž do svojho vnútra.

Nežartujem. Poznám mnoho povrchných ľudí, ktorých myslenie bolí. A pritom je to najväčší dar človeka. Človek môže rozmýšľať a môže sa rozhodnúť.

Autorka ďalej hovorí:

"Meditácia v skutočnosti znamená len to, že stíšite sami seba a počúvate svoju vnútornú múdrosť."

Nemohla lepšie sformulovať to, načo som prišla už iks-krát. Totiž, že všetky odpovede, ktoré hľadám pre svoj život, sú vo mne. Môžem si vypočuť názory iných kvôli objektivite, ale to, čo musím urobiť, nato musím prísť sama. Naozaj je to tam. Len treba skrotiť myšlienky a nasmerovať ich akoby do stredu svojho srdca. Je to len obrazné, ale často sa to hovorí. Totiž, že treba počúvať svoje srdce. Myslí sa tým to neskazené jadro v nás. Niekto tomu hovorí aj duša, svedomie alebo ego. Alebo jednoducho moje JA.

Takto som si to zhrnula a v tejto chvíli ma už nič netrápi. Viem, cítim to. Všetko má svoje riešenie. Som odhodlaná ho hľadať, ale až zajtra. Som už unavená, zaspávam.

Ráno pomaly otvorím oči a žmurknem na svet. Hmla, zamračené, mrholenie, nízky tlak. Počasie, keď sa mi nechce, ani vyliezť z postele. Nechce sa mi ani rozmýšľať, nechce sa mi nič.

Vtedy si spomeniem, čo som večer čítala a dávam si otázku: Kam sa chcem posunúť v dnešný deň?

Najprv lenivými pohybmi rozhýbem telo a dám mu čo potrebuje. Káva to istí.

Otváram notebook a odolávajúc pokušeniu zabíjať čas neužitočnou zábavou, kliknem na rozpísaný článok. Treba ho ešte obrúsiť, doladiť. Aby si našiel cestu do ľudského srdca, ktoré to práve potrebuje.

A aby bolo o čom premýšľať, ponúkam ešte niekoľko pokladov, ktoré som objavila v knižke Myšlienky srdca:

  • Láska a uznanie k sebe samému, ochota vytvoriť v sebe priestor bezpečia, dôvera, presvedčenie, že si všetko zaslúžite, a prijatie všetkého, čím ste, k vám môže privolať láskyplné vzťahy, novú prácu, dokonca i upraviť vašu telesnú váhu.

  • Vytvárame negatívne situácie a potom sa oslabujeme tým, že za ne dávame vinu druhým.Nikto, žiadny človek, žiadne miesto a žiadna vec, nad nami nemá moc. My sami sme tým jediným, kto v nás premýšľa.

  • Keď do vášho života vstúpi dobro a vy ho odmietnete so slovami: „Tomu neverím!“, bránite mu. Doslova ho od seba odstrkujete.

Daniela Nemčoková

Daniela Nemčoková

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som obyčajná žena-matka veľkej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  detivieraosobné príbehypríbehy inýchsocializmuspostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu