reklama

Upírske esemesky

Sú to asi tri roky, čo som objavila možnosti internetu. Spočiatku skeptická, potom nadšená a teraz znova skeptická. Je to ako nôž. Úžasný vynález, ktorý nám podstatne uľahčil život, ale zároveň vraždiaci nástroj. Deťom ho preventívne radšej nedovolíme ani vziať do ruky. Je to jednoduché. Dobro a zlo je vo vnútri človeka. Veci sú iba nástroje. Bohužiaľ musíme rátať s tým, že toho zla je akosi viacej. Nasvedčuje tomu môj nedávny zážitok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (51)

Z mojej poslednej elektronickej faktúry od mobilného operátora som bola zhrozená. Mám najnižší možný paušál a odrazu faktúra na 43 €. Začala som problém urgovať mailom, ale išlo to pomaly, tak som sa zastavila v pobočke môjho operátora.

Mladý muž, vo veku môjho syna, zadáva identifikačné údaje do počítača. Potom mi číta všetko o poskytnutých službách, za ktoré mi spravodlivo naúčtovali menšie sumy. Tu narazil na sumu 26 €, vraj za SMS-ky zo skráteného čísla.

„Nezapojili ste sa do nejakej súťaže?" spytuje sa ma už druhý mladík, ktorého si ten prvý prizval na pomoc, aby zistil, čo sa deje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Nie, do žiadnej," odpovedám pravdivo.

„Tak niečo iné, odkiaľ vám chodia SMS-ky zo skráteného čísla?" vyšetruje ďalej.

„No, chodí mi niečo takéto každý týždeň." A ukázala som mu svoj mobilný telefón.

Čítal: „Na zdravie kazdemu: Nie je mozne kychnut si s otvorenymi ocami. Ak by to bolo mozne, videli by ste, ako vam letia z ust rychlostou 144 km/h"

Alebo: „Napriek vseobecnemu presvedceniu je Velky cinsky mur prilis tenky na to, aby bol videny z vesmiru. Vidiet vsak mozno Hooverovu priehradu a pyramidy v Gize."

Najprv nechápal, o čo ide, potom som mu vyrozprávala príbeh o tom, ako som sa k tomu dostala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celé sa to začalo tak, že som si robila nejaký inteligenčný test na facebooku a výsledok mi zaslali SMS-kou. Potom mi napísali, že mi každý týždeň pošlú 4 SMS-ky. Ak to chcem zrušiť, musím odoslať SMS v danom tvare, za ktorú zaplatím 6 €. Nemala som v úmysle nikomu nič platiť, to som však netušila, že oni si za každú poslanú správu zaúčtujú 4 €, ako to odhadli títo chalani. Chodilo mi to asi mesiac.

Bolo mi z toho nanič. Pomyslela som si: „Taká stará a taká naivná."

Chlapci sa dali hneď do akcie, aby tieto upírske SMS-ky zrušili. Trvalo im to dlhšie. Zjavne nestačilo iba poslať tú jednu. A tak na internete načítali odporúčanú stránku www.sk.mundome.com. Tu našli všetky potrebné informácie a problém úspešne vyriešili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď mi konečne prišla spätná SMS z čísla 6674 v znení: „Momentalne nie ste zaregistrovany pre MundoMe sluzby", všetkým nám odľahlo.

Ešte dodám, že mi to prišlo 4x, takže môžem čakať zasa tučnú faktúru.

Poďakovala som sa ochotným mladým mužom a sľúbila im, ale hlavne sebe, že sa už do ničoho nezapojím, kde bude skrátené telefónne číslo.

Nato mi hovorili o svojej nepríjemnej skúsenosti so zákazníkmi v súvislosti so súťažou, čo beží na markíze, taktiež so skráteným číslom.

Zaklincujem to ešte jednou skúsenosťou svojho nádejného zaťka. Dostala som od neho nedávno mail v angličtine. Vysvitlo, že sa niekto dostal na jeho konto a rozposlal takéto maily, spolu s vírusmi, všetkým jeho kontaktom. Správcovia Gmailu mu zmrazili konto, na ktorom už aj tak nič nezostalo, o to sa tiež postaral tento čínsky hacker. Vedia aj jeho IP adresu, ale čo s ním spravia?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tentokrát prišiel len o konto a kontakty, ale nedávno mu ukradli notebook pre chvíľu nepozornosti na autobusovom nástupišti. A mal tam naozaj všetko, čo tam len mohol mať. Kus svojho pracovného aj súkromného života.

Z toho mi vyplýva, že nemusí ísť človek do ulíc veľkomesta, aby ho „novodobí vreckári" obrali o „pár drobných". Internet je fakt „úžasný"! Najmä pre takých neskúsených, ako som ja. Bohužiaľ.

Daniela Nemčoková

Daniela Nemčoková

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som obyčajná žena-matka veľkej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  detivieraosobné príbehypríbehy inýchsocializmuspostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu