reklama

S piesňou okolo sveta

Poznáte film „S piesňou okolo sveta" o rodinnej kapele, ktorá precestovala svet? Ak nie, určite si ho pozrite, stojí zato... Aj na Slovensku máme takúto rodinu. Jedná sa o 9 súrodencov vo veku 17 - 32 rokov a vystupujú pod názvom Súrodenci Jendruchovci . Spievajú a hrajú od roku 1994 piesne rôznych žánrov. Každý z nich ovláda hru minimálne na jednom hudobnom nástroji a v speve je tiež každý z nich superstar. Rozospievali nielen Slovensko a európske krajiny, ale aj Ameriku a Austráliu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Obľúbila som si ich už pred rokmi, keď sa tí najmenší ešte len obšmietali okolo rodičov alebo zasólovali s detskou pesničkou. Odvtedy trochu povyrástli, ale hudba zostala ich koníčkom, a tak piatok čo piatok nacvičujú, aby mohli cez víkend jazdiť po koncertoch a rozdávať ľuďom radosť.

Je to celkom obyčajná rodina. Bývajú v Bratislave - Devínskej Novej Vsi v dvoch spojených bytoch všetci spolu, okrem vydatej sestry.

V sobotu 12. 12. mali vystúpenie na Hviezdoslavom námestí v Bratislave, aby prispeli k predvianočnej nálade vianočných trhov. A to bolo aj miesto nášho stretnutia, aby som urobila s nimi krátky rozhovor. Ale poďme pekne po poriadku - od najstaršieho:

Tomáš (1977) - klavír, syntetizátor. Je absolventom UK, Fakulty sociálnych a ekonomických vied. Momentálne pracuje ako účtovník v oblasti eurofondov.

Lucia (1978) - saxofón. Pracuje 8 rokov ako fyzioterapeutka a pôrodná asistentka a stále si zvyšuje kvalifikáciu. S ňou som si príjemne pokecala o tom, ako pripravuje mamičky na pôrod a o jej názore napríklad na epidurálku alebo prítomnosť manžela pri pôrode.

Mária (1979) - klarinet. Jediná so súrodencov je vydatá a momentálne s nimi nevystupuje. Má dve deti: Martin (7) a Matúš (1) Býva na tom istom sídlisku. Keď hovorili o svojej vydatej sestre, tak som sa spýtala, kto bude ďalší, no nedostala som jednoznačnú odpoveď. Padlo niekoľko dievčenských mien...

Matúš (1980) - trúbka, syntetizátor, zobcová flauta, bicie. Je doktorantom na FEI TU v Bratislave a stará sa o „elektriku" v kapele.

Ruth (1982) - husle, gitara. Pracuje ako účtovníčka. A hoci ma očarili hlasom všetci, ona asi najviac.

Petra (1983) - husle, gitara. Vyštudovala obchodnú akadémiu a nadstavbu v odbore Cestovný ruch a momentálne pracuje v súkromnej škôlke a veľmi ju to baví.

Alexandra (1986) - husle, klarinet. Vyštudovala FTVŠ na UK a je inštruktorkou plávania a rope -skippingu. Pracuje hlavne s deťmi a veľmi živo mi rozprávala, ako a kedy naučiť deti plávať.

Deborah (1991) - husle, priečna flauta, klavír. Je študentkou gymnázia a okrem hudby má rada kone.

Filip (1992) - bicie, zobcová flauta, trúbka. Momentálne študuje na gymnáziu a chcel by študovať niečo podobné ako Matúš.

Otec má na starosti hudobnú časť skupiny - výber skladieb, nácvik. Je profesionálny hudobník a momentálne zástupca riaditeľa ZUŠ. Všetky deti absolvovali aj druhý stupeň ZUŠ (Deborah a Filipa to ešte len čaká). Mama organizuje koncerty.

Na rozhovor s pani Jendruchovou som sa tešila obzvlášť. Vybrala som za všetky túto otázku:

„Ako vnímalo okolie, že máte toľko detí?"

„Spočiatku to bolo ťažké, ale teraz ľudia skôr závidia. Mala som podporu u priateľov, čo mali tiež viac detí. Prijímala som deti ako dar, nakoľko som veriaca. Pochádzam z 13 detí. Takže to bolo pre mňa čosi prirodzené, čo som vnímala od malička. Videla som, ako to robí mama a že sa to dá."

Potom som sa pýtala všetkých, kde budú na Vianoce.

„Tentoraz budeme mať Vianoce doma (rozumej na Slovensku). Mali sme Vianoce trikrát v Amerike, trikrát v Poľsku a raz v Austrálii. Tie v Austrálii boli najzaujímavejšie, to sme zdobili stromček v plavkách."

Kvôli týmto zámorským výletom museli poprerušovať štúdium, preto niektorí študujú už trochu starší.

Zaujímalo ma ešte, či im tie letenky do Ameriky niekto zabezpečil? Ale Matúš mi povedal, že si ich museli kúpiť sami. Radšej som sa nepýtala, koľko to stálo... Ale vraj mali v Amerike veľa koncertov a zarobili si na ne...

Aj keď často sú príspevky na ich koncertoch len dobrovoľné, musia z niečoho vykryť náklady. Už len benzín do dvoch veľkých áut, kostýmy, aparatúra atď. Ale nesťažujú si. Z ich tvárí čítam pokoj a pohodu. Radosť zo spievania je zrejmá. Obdivujem ich zakaždým, keď ich vidím spievať. Je to pre mňa veľké svedectvo nielen o súrodeneckej súdržnosti a láske, o fungujúcej rodine a kapele, ale aj o tom, že dobro a láska existuje a nielen na Vianoce.

Ich program si môžete nájsť na internetovej stránke - http://www.jendruchovci.org/programme.php?lang=SK&sound=on

Ale môžem vám prezradiť, že na Štedrý deň budú v STV. Tak ak ich chcete vidieť a počuť, zapnite si program Konta nádeje medzi 9:30 - 11:30 hod. A možno mi dáte za pravdu, že netáram, keď hovorím o nich v superlatívoch.

Daniela Nemčoková

Daniela Nemčoková

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som obyčajná žena-matka veľkej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  detivieraosobné príbehypríbehy inýchsocializmuspostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu