reklama

Dospelé deti a rodičia

Nedávno som mala rozhovor s mojou dvadsaťročnou dcérou o nepochopiteľnom správaní rodičov jej kamarátov. Ona to naozaj nechápala, pretože to nikdy nezažila...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Dospelé deti... síce ešte študenti... ale dva roky dospelí. A rodičia ich stále kontrolujú, prikazujú, upozorňujú... ako malé deti! V niektorých rodinách, podľa slov mojej dcéry, je to také hrozné, že „dieťa“ už pomýšľa na odchod z domu, aby to nemuselo znášať! Ďalší majú nekonečné hádky s jedným z rodičov... alebo len tichú domácnosť, keď nechcú robiť, čo chcú od nich rodičia...


Zdá sa vám to normálne? Mojej dcére nie. Snažila som sa ju vychovať k zodpovednosti a keď niekam ide, môžem sa na ňu spoľahnúť, že nebude robiť nič zlé. No, úprimne, nejaké tie pochybnosti tu sú, ale nemôžu ma viesť predsa k takýmto nezmyselným zákazom, ktoré nič neriešia. Ja sa s ňou radšej pokojne porozprávam o všetkom, o čom sa rozprávať chce. Objasníme si vzájomné názory! Keď si pýta radu, tak jej poradím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Má alebo nemá právo v tomto veku na vlastný názor a na vlastné rozhodnutie? Určite má! Pripúšťam, že sa mi to nemusí vždy páčiť a nezabudnem jej to povedať, ale je to jej život, jej rozhodnutie, teda i následky si musí znášať sama!


Napokon sa ma opýtala: „Mami, prečo to tí rodičia robia?“


„Hm, čo ja viem... Asi si chcú za každú cenu udržať autoritu, alebo sa nechcú zmieriť s tým, že ich dieťa je už veľké. Alebo mali sami takú výchovu, ktorú kopírujú od rodičov...“


„Oni nechápu, že si tým sami škodia, lebo dieťa ich bude nenávidieť a postupne ho môžu celkom stratiť?“


„Asi nie...“


Vraj ich v škole učili, že existujú štyri druhy výchovy:

SkryťVypnúť reklamu
reklama


-Autoritatívna
-Demokratická
-Liberálna
-Ochranárska



Objasnila mi každý druh výchovy a rýchlo sme odhalili, ktorá z nich je správna. Určite ste nato prišli aj vy! Ak nie, naštudujte si to a porozmýšľajte, či svoje dieťa vychovávate správne!

Daniela Nemčoková

Daniela Nemčoková

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som obyčajná žena-matka veľkej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  detivieraosobné príbehypríbehy inýchsocializmuspostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu