reklama

Zašiváreň

Slovo „zašiváreň" som v lexikóne slovenského pravopisu nenašla, ale objavila som ho v uliciach istého slovenského mesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

Pred časom som sa prechádzala po námestí mesta, ktoré sa nachádza na strednom Slovensku a honosí sa menami rôznych osobností slovenskej kultúry, múzeami, divadlom, Národným cintorínom a Maticou slovenskou. Áno, uhádli ste, je to presne to mesto, čo nosí meno muža, ktorý vraj chodí na bielom koni.

Veľmi pekné mesto, je tam čo obdivovať. Stačí prejsť iba hlavným námestím a máte pocit, že ste prešli slovenskou históriou, ktorá si s budúcnosťou podáva ruku (narážam na tú známu presklenú budovu).

A práve kdesi tu som objavila niečo, čo patrí k súčasnosti. Nenápadný, tak trochu zašitý (ako inak) názov, vlastne tri. Tri názvy pre jeden podnik. Možno sa majiteľ pokúšal o rým (zašiváreň-piváreň) alebo originálnu upútavku, neviem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozmýšľam, či sa tam pôjdem zašiť, opiť alebo si zahrať.

Lepší pozorovateľ zistí, že názov „herňa" sa opakuje (a je aj spisovné), takže pravdepodobne víťazí. U mňa zvíťazil názov Zašiváreň, pretože s oficiálnou „zašivárňou" som sa ešte v živote nestretla.

Tak teraz už viete, kde sa môžete zašiť. Myslíte, že to prejde aj u vášho zamestnávateľa? Skúste sa ho opýtať.

Daniela Nemčoková

Daniela Nemčoková

Bloger 
  • Počet článkov:  125
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som obyčajná žena-matka veľkej rodiny. Zoznam autorových rubrík:  detivieraosobné príbehypríbehy inýchsocializmuspostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu